söndag/new in

fredag/lägesuppdatering

Första arbetsveckan efter semestern är avklarad! Det har varit otroligt tungt och tråkigt, och känslan av utmattning har varvats med rastlöshet. Nu kan det bara bli bättre. Fanny och jag beslutade oss för att ha picknick och dricka bubbel på stranden i kvällssolen i måndags för att intala oss själva att livet inte är över bara för att semestern är det. Det var hemskt mysigt fram tills vi var tvungna att cykla hem för att orka med jobbet dagen efter. Semestern var med andra ord fantastisk! Efter en och en halv veckas regn så sken solen, eller rättare sagt grillade oss levande, resterande en och en halv vecka. Jag står dock fast vid att möjligheten till att reklamera regniga semesterdagar borde finnas! Jag har massvis med bilder från semestern som ligger och väntar på att bli redigerade, tillsammans med en hel del jobb som jag tänkte avverka till viss del i helgen.

söndag/slut på semester

Semesterns sista dag och jag måste intala mig själv att det inte är slutet på sommaren utan bara på en väldigt regning ledighet.

lördag/the situation right now

fredag/on our way home from a picnick

torsdag/nu ses vi

Från att vi nästan sågs dagligen under tre år när vi pluggade i Kalmar till att det gått ett helt år sedan vi sågs sist. Det är nackdelen med att vara vuxen med massa tråkigt ansvar och att ha en riktigt fin vän som är bosatt i andre änden av landet, men i veckan ska vi ses! Ursprungsplanen var att jag skulle flyga upp till henne, men istället ska vi mötas upp i Kalmar och hänga ett par dagar.

onsdag/visingsö genom gopro

tisdag/älgsafari genom gopro

måndag/please don't go

söndag/cactus

Efter många om och men så köpte jag mig äntligen en kaktus! Ville från början ha en stor kaktus på golvet, men krukan var slut i den stora storleken så jag körde på en liten istället och jag blev riktigt nöjd!

19:45/it's always a good time for champagne

lördag/going home

fredag/corona på stranden

torsdag/på strandpromenaden

tisdag/en dag på stranden

måndag/tapas och sangria

Som tidigare nämnt bytte vi ut sill och nubbe mot tapas och sangria på midsommarafton. Något av de bättre valen vi gjort för sangrian kan ha varit det godaste jag druckit.

söndag/on our way to the beach

lördag/reading on the beach

Idag ska jag ta tåget ner till Halmstad där NQ kommer att plocka upp mig varpå vi ska åka vidare till Båstad där vi ska gå på Summeron! Vi kommer att stanna där över natten och sedan åka neråt mot Skåne där vi ska plocka upp Fanny på vägen och bo i ett strandhus i Trelleborg som mamma och pappa har hyrt tillsammans med ett par familjevänner samt åka över en sväng till Köpenhamn. NQ åker hem efter det medan jag och Fanny åker vidare till Göteborg och bor hos en kompis till henne. Regnet verkar fortfarande vara ett faktum, men jag hoppas det blir en galen roadtrip längs kusten vädret till trots.

fredag/need a gopro

Om jag är sugen på en egen gopro efter att vi fotat massor med Fannys nu på sistone? Det är bara förnamnet! Min systemkamera är fantastisk, men den är också stor, tung och tål varken vatten eller stötar så en liten bebis till den lockar väldigt mycket. Annars rullar semestern på. Igår hängde jag med Fanny och några släktingar till henne på bio och såg "Livet efter dig" som var så bra, och idag har jag städat lägenheten väldigt grundligt samt gått och plockat lite. Så skönt att gå hemma och skrota ibland med.

torsdag/spanien genom fannys gopro

onsdagd/rainy day, week, month

Vädret på min första semester är väl inte fullt så bra som det var på Mallorca för två veckor sedan. Regnet har öst ner konstant sedan vi kom hem i princip, och enligt alla väderappar som går att ladda ner så ska det tråkiga vädret fortsätta. BESVIKEN! Jag och Fanny fick nästan lite panik och började googla "saker att göra en regnig sommardag" då alla våra ursprungsplaner förlitar sig på att himlen inte öppnar upp sig. I måndags gjorde vi i alla fall en spontantripp till Markaryd där vi solen faktiskt sken så vi åt våfflor och åkte på älgsafari, vilket kan ha varit höjdpunkten på hela semestern. Resten av dagen ägnade vi åt att baka tre sorters bullar hemma hos mig. I tisdags fortsätte jakten på solen och vi hamnade i Gränna där vi köpte polkagrisar. Sedan tog vi färjan över till Visingsö där vi var lite kulturella och besökte Visingsborgs slottruin, och avslutningsvis åkte vi in till Jönköping och åt tapas på Pinchos. Idag har vi inga äventyr till solen inplanerade och regnet öser ner utanför. Jag har ett besök hos optikern (har fortfarande inte hittat rätt linser och jag börjar känna att jag vill ge upp) och ikväll tänkte vi ta en drink på onsdagsklubben. Det är ju trots allt semester.

söndag/från instagram på senaste

fredag/semester

SEMESTER!!!!!! Mitt livs första betalda semester börjar idag och det ska firas med drinkar tillsammans med Nina och Fanny innan vi drar vidare på sommarfest med jobbet och Gästis efter det. Veckan har varit otroligt tung med flera timmars övertid så att morgondagens planer på after beach i Tylösand ställs in på grund av regn gör faktiskt inte så mycket. Hoppas innerligt att det inte ska regna resten av semestern bara (väderprognosen förutspår dock detta)! Istället ska jag och Fanny rulla in till Jönköping en sväng för att bland annat gå på IKEA och äta hamburgare på Bada Bing.