THURSDAY 31.08.17

ÄNTLIGEN är helgen inom synhåll! Det har varit en riktigt tung vecka med mycket att göra på jobbet och ett väldigt tungt huvud. Vid de tillfällena måste jag verkligen påminna mig själv om att jag faktiskt har det jobb som jag så länge eftersträvat och att det är väldigt få förunnat. I morgon jobbar jag från soffan då jag ska klippa film hela dagen och efter det ser jag fram emot en lugn helg med min man.

WEDNESDAY 30.08.17/dinner with a view

TUESDAY 29.08.17

MONDAY 28.08.17

SUNDAY 27.08.17

Jag inleder detta inlägg som jag inlett så många andra "Vilken helg vi haft!" Det har varit Värnamodagarna i veckan så jag och A har passat på att köpa mat från matvagnarna efter jobbet, och den dagen vi inte åt på stan var jag hemma och åt hos Fanny. I fredags var det fullt upp hela dagen. Jag genomförde den första besiktningen någonsin på min nya bil och den gick igenom helt felfritt så nu dröjer det två år till nästa gång, och efter det for jag runt som en tok och uträttade ärenden samt avverkade lite jobb. På kvällen var det fest hos Fanny och Oskar innan vi gav oss ut på stan. Där splittrades vi och jag och Fanny hängde i öltältet till midnatt då vi beslutade oss för att knalla den korta sträckan hem (så skönt). I lördags (igår) mådde jag så jäkla dåligt, men jag samlade mig tillräckligt för att käka  lunch och hänga med Sandra innan det var dags att svira om för en snabbis förbi Jasmines inflyttningsfest i Värnamo, följt av Alexandras examensfest i Reftele, och avslutningsvis Bims 25-årsfest i Gnosjö. Vi fick även med oss min bror som övernattade hos oss. Idag hade det egentligen varit skönt att vara parkerad i soffan hela dagen, men istället drog vi till Jönköping där vi
käkade lunch och köpte en hylla på IKEA. Snart ska vi påbörja förberedelse av veckans matlådor så jag kan ägna nästa vecka åt att komma igång med träningen igen samt ta itu med allt det jobb som hopat sig på mitt skrivbord på jobbet. Puh! Slitigt, men ack så kul!

SATURDAY 26.08.17

FRIDAY 25.08.17

Alltså kolla vattnet! Jag tror Albin kommenterade vattnet säkert 30 gånger under resans gång, och med all rätt. Det skiftade mellan turkost, klarblått och mörkblått, och man såg rakt ner till botten även när man befann sig på 5-10 meters djup. Det såg nästan ut som om båtarna svävade. Här på berget tyckte vi visserligen att vi var väldigt högt upp, men när v i ett par dagar senare befann oss nere på stranden som vi kollar ner på kunde vi konstatera att det var SKITHÖGT! Uppskattningsvis 300 meter. Där nere såg man inte ens människorna som stod uppe på berget.

THURSDAY 24.08.17/Naviago "Shipwreck" Beach

WEDNESDAY 23.08.17

TUESDAY 22.08.17/Cameo Island, Agios Sostis

Alltså hur fint?!

MONDAY 21.08.17/best orange juice I've ever had

Det har varit en skön helg, men jag känner mig dessvärre inte ett dugg utvilad. Utöver våra ursprungsplaner kom även Johan och Sara förbi på lite drinkar, plockmat och dessert i lördags kväll vilket resulterade i att vi var lite slitna i söndags. Ny fullspäckad vecka på gång. Ikväll efter jobbet ska jag åka in till Växjö med mina kollegor och äta middag. Vardagslyx!

SUNDAY 20.08.17

SATURDAY 19.08.17/zakynthos

Visserligen var vi i Paris innan vi var på Zakynthos, men jag kunde inte låta bli att redigera bilderna från Zakynthos först och längta tillbaka lite till värmen.

FRIDAY 15.08.17

THURSDAY 17.08.17

Den första arbetsveckan är alldeles strax avklarad och har faktiskt rullat på ganska fort. Sedan att hjärnan inte presterat helt på topp är en annan femma. Förra veckan fick ett riktigt mysigt avslut med nybakade frallor och frukostgäster i form av Fanny och Oskar innan jag och Albin drog iväg på en spontan loppisrunda. Vi avslutade dagen med att göra surdegspizza toppad med seranoskinka, mozzarella och ruccola med ett glas rött till det. Trodde jag skulle somna som en stock efter det, men istället låg jag och vred mig större delen av natten så jag var väl inte superalert på jobbet dagen därpå. I morgon jobbar jag inte hemifrån då vi ska ha möte om vad ska hamna på mitt bort under hösten, men efter det tar jag helg, och som det ser ut just nu verkar det bli en lugn sådan. Mattias och Tina ska komma förbi på en fika på lördag följt av ytterligare en fika med Fanny. Jag och A ska dessutom sätta oss ner och göra lite planer inför hösten. Det blir mys!

TUESDAY 15.08.17

SATURDAY 12.08.17/om semestern

Herre jösses vilken semester vi har haft!!! Efter Paris och helgen i Göteborg var vi hemma i två dagar för ompackning och födelsedagsfirande för Albins pappa innan vi rullade vidare till Zakynthos i Grekland. Zakynthos var så vackert, och så varmt! 44 grader hade vi den dagen vi hyrde fyrhjuling och besökte de fantastiska platser alla resebroschyrer demonstrerar (allt låg väldigt utspritt över ön, men den var bara 7 mil lång så vi åkte lätt runt på en dag), och vindpustarna i ansiktet svalkade faktiskt inte ett enda dugg. Vi var även ute på två båturer. En där vi spanade efter sköldpaddor (och såg flera stycken) och badade vid Kerihalvöns grottor samt på en av stränderna på ön Marathonissi, även känd som "Turtle Island". Den andra båtturen var på ett piratskepp (inte jätteimponerad faktiskt) och då badade vi vid Blue Caves samt besökte Naviago "Shipwreck" Beach. Havet var klarblått och alldeles kristallklart och det var så härligt! Dagen efter vi kommit hem drog jag och Fanny på utflykt där första stopp var Sussies café, följt av lunch på Piren i Jönköping, lite inredningsshopping och avslutningsvis plockade vi solrosor i kvällssolen. En till en början oplanerad dag som blev hemskt mysig. Dagen därpå beslutade jag att ta tillvara på det relativt fina vädret och övertalade Albin att vi skulle åka till Skåne. Första stopp blev Emporia där vi åt lunch och strosade lite i butiker innan vi åkte vidare till Ljunghusen där vi hade picknick. På hemvägen stannade vi till hos Albins mamma och grillade. I går, dvs vår sista semesterdag bjöd mamma och pappa på lunch på Tiraholm och dagens resterande timmar, som förövrigt bara rusade iväg, ägnade jag åt lite återhämtning.

Den här sommaren har varit helt förskräcklig vädermässigt, men fy sjutton vad bra den varit! Jag är inte ett dugg utvilad inför jobbet på måndag, men det är det helt klart värt. Jag har så mycket bilder att visa, men först måste de gås igenom.

FRIDAY 11.08.17/favourite breakfast

TUESDAY 08.07.17

MONDAY 07.08.17

SUNDAY 06.08.17/från Albins födelsedag

FRIDAY 04.08.17

Våran hall är väldigt långsmal och ganska opraktiskt då vi inte kan ha någon skohylla på golvet utan att man snubblar över den påväg in i lägenheten. Detta löste vi genom att köpa ett vanligt skoskåp på Ikea som vi pimpade med knoppar i mässing. Måste säga att det blev jäkligt bra! Jag tänkte även måla den grå någon gång i framtiden, men jag måste förebereda mig mentalt inför slipningen ett par månader först.

THURSDAY 03.08.17

WEDNESDAY 02.08.17/mexiko

Jag befinner mig visserligen i Grekland, men hittade massa opublicerade godingar från Mexiko som jag tänkte dela med mig av. Min bästa resa någonsin hitills!

WEDNESDAY 02.08.17/motljus

TUESDAY 01.08.17/mot Zakynthos

Jag hittade denna härliga från Santorini 2014 med Isabell. Idag åker jag åter till Grekland, denna gång till Zakynthos tillsammans med min fina sambo.